ОЦЕНКА НА УПРАВЛЕНИЕТО НА ОБЩИНА ШУМЕН ПРЕЗ 2010 г.

С отминаването на 2010 г. ние, „Демократи за силна България- Шумен“,като политическа партия с представителство в местния парламент сме длъжни да дадем оценка на случилото се в управлението на общината през изтеклата година.

На първо място, темата за поемане на дълг от Община Шумен за асфалтиране на улиците беше тема на дебат от първия до последния ден на годината. Реалният финансово-икономически анализ, съобразен с крещящата нужда от ремонт на уличната пътна мрежа, слабо проведеното обществено обсъждане на проекта, провокира партиите от „Синята коалиция” – ДСБ и СДС, да повдигнем темата за референдум по този изключително важен въпрос определящ бъдещето на общината до 2020 г. В резултат на недостатъчно аргументирата позиция на Кмета за възможността на общинският бюджет да обслужва дългосрочен заем доведе до приемане на решение на ОбС-Шумен за значително намаляване на предварително заявената сума от 30 млн. лв. на 15 млн. лв. Макар и въпросът относно облигационния заем да е решен, в последните дни на годината се изнесоха противоречиви данни относно утвърденото от Общинския съвет решение, и то вече е предмет на полицейска проверка. Към тази тема трябва да прибавим желанието на Кмета да вдигне данъците за автомобилите с до 20%, въпреки неговото изрично обещание това да не се случва.

На второ място, големите инфраструктурни проекти на Шумен – подмяната на ВиК мрежата по ИСПА и новия облик на централната градска част- два проекта, на чийто ефект ще се радват поколения шуменци, финансиран с пари от Европейските фондове, в резултат на членството на България в ЕС, бяха допуснати груби грешки от страна на общинска администрация. Неосъществяването на заснемането на новите подземни комуникации по ВиК мрежата показва недалновиден и непрофесионален подход и поставя под риск устойчивостта и качеството на ремонтните дейности. Част от финансирането на другия голям проект, Централната градска част, се оказа незаконно след като Агенцията за обществени поръчки установи, че не е спазена процедурата по закон. Тези факти ни водят към заключението, че и двата прекрасни проекта се случват не заради управлението на Кмета, а въпреки него.

Друг важен момент определящ подхода на управление на Община Шумен е връченият през годината доклад на Сметната палата относно проверка на финансовото управление на Общината. Този доклад, доказващ нарушения при провежането на обществени поръчки, нарушения свързани с определянето и разходването на такса „Битови отпадъци”, доклад, който по закон трябваше да бъде разгледан от Общинския съвет-Шумен, но Председателя на ОбС все още не е поставил на разглеждане.

През 2010 г. Кмета на Община Шумен показа безпомощност при решаването на проблемите с паркирането и контрола на концесията по сметосъбиране и снегопочистване. Ние не приемаме подхода да се определят единствено платени паркинги и да се закопчават неправилно паркиралите без да се търсят възможности за безплатни парко-места. Контролът върху концесионера „Титан-БКС”ООД ще остане само на „хартия“, докато не се въведе GPS -наблюдение на сметосъбиращите, снегопочистващи машини и инфраструктурата за мониторинг.

В края на годината беше потвърдено от общинска администрация, че бюджета за 2010 г. е с дефицит в размер на около 2 млн. лв. Това за съжаление е в потвърждение на нашите опасения за приключване на годината, които изразихме още през 2009 година. Липсата на антикризисни мерки от страна на общинска администрация, дори неразбирането на възможните последствия от финансово-икономическата криза, доведе до този резултат. Резултат, който усещат както бизнесът така и всички шуменци сблъскали се с неизплатени заплати, неочаквани съкращения и липса на работа.

По много от важните проблеми Кметът е проявявал желание за тяхното решаване, но за съжаление поради липсата на компетентност и достатъчно познаване на проблемите не се получават очакваните добри резултати. Пример за това е тежката ситуация с Топлофикация-Шумен.

В резултат на горепосочените най-важни събития и факти от управлението на Общината ние от Демократи за силна България, не можем да  определим управлението на Общината като  успешно!!! Ние ще продължаваме да предлагаме решения в инетерес на гражданите на Шумен независимо от липсата на адвектна реакция към тях.

Нека 2011 г. да ни донесе повече мъдри управленски решения с мисъл за целесъобразност и законосъобразност за по-приветлива и по-красива община.

06.01.11 г.                                                             ДСБ-Шумен

 

Декларация по повод управлението на Община Шумен

ДЕКЛАРАЦИЯ

            Ние, от Демократи за силна България, сме сериозно притеснени от няколко настъпили събития и предстоящи намерения в управлението на Община Шумен.

            Вече трета поредна година харченето на пари от Кмета на Общината изпреварва постъпленията в общинската хазна. Разходването на средствата не се съобразява и с първоначално заложените приоритети одобрени от Общинският съвет. Това се отразява изключително сериозно върху задълбочаването на кризата, а Общинския бюджет е най-ефективното перо с което може да се противодейства на тежкото положение на фирмите и гражданите от Шумен.

            Отново сме свидетели на допълнително наливане на средства, в дейности по чистотата на Общината, чийто разходване продължава да е непрозрачно и неясно. Общинският съвет, в лицето на подкрепящото кмета мнозиство от БСП, НДСВ, ДПС и АТАКА, за пореден път доказа, че не може и не иска да контролира процесите по разходване на парите на Шуменци. Доказателство за това са и констатациите в доклада на Сметната палата за управлението на Шуменската Община, излязал през 2010г. В същият този доклад фигурират и данни за сериозни нарушения в процедурите по възлагане на обществените поръчки. Мнозинството от поръчките на Общината се възлагат на кръг от приближени фирми, с което отново се източват пари от бюджета на общината. От това страдат града, улиците ни, всички жители.

            През последните месеци бе повдигнат и още един въпрос, чийто предложение за решение съдържа опасност от ощетяване на шуменци с милиони левове. Сделката за Шуменския ТЕЦ, която кмета инициира, се прави по изключително непрозрачен, за Шуменци и общинските съветници, начин. Скривайки се зад популистки аргументи за осигуряване топлото на шуменци, управляващите от БСП се опитват да изградят схема за източване на общинския бюджет за години напред, и то за милиони левове.

            Ние от ДСБ, сме загрижени за всичките тези процеси и твърдо се разграничаваме от действията на Кмета и подкрепящото го мнозинство. Призоваваме всички контролни държавни институции да защитят правата на шуменци.

ТЕМА НА МЕСЕЦА: Община Шумен възнамерява да тегли кредит до 30 млн. лева!

На последната сесия на Общински съвет –Шумен, която се проведе на 29.01.2010г., общинските съветници подкрепящи кмета Красимир Костов одобриха намерението на кметският екип, Община Шумен да тегли банков кредит до 30 млн.лева, който да бъде използван за преасфалтиране на улиците в града.

Темата предизвика сериозна дискусия, която поставя редица въпроси: Може ли бюджета на общината да понесе дълг в такъв размер? Това ще се отрази ли върху размера на местните данъци и такси? Има ли гаранции за прозрачно разходване на средствата? …

Ние от ДСБ-Шумен търсим мнението на гражданите на град Шумен, което ще ни помогне да защитим една експертна, общо приета позиция.

ПРЕСКОНФЕРЕНЦИЯ НА „СИНЯТА КОАЛИЦИЯ” – ШУМЕН ВЪВ ВРЪЗКА С ПОДГОТОВКАТА НА БЮДЖЕТ 2010 НА ОБЩИНА ШУМЕН

РЕЗЮМЕ НА ПРЕСКОНФЕРЕНЦИЯ НА „СИНЯТА КОАЛИЦИЯ” – ШУМЕН ВЪВ ВРЪЗКА С ПОДГОТОВКАТА НА БЮДЖЕТ 2010 НА ОБЩИНА ШУМЕН
17.01.2010Г.
(Участници: Свилен Вълканов, Галин Терзийски, Васил Тодоров)

Основни приоритети при съставяне на бюджета на Община Шумен за 2010г:
– образование;
– екология;
– пътната инфраструктура.

Преразглеждане на антикризисните мерки за преодоляване на негативните последици от икономическата криза. По-важните мерки с цел повишаване приходите в бюджета са:
 максимално използване на възможностите, които предоставят Европейските фондове и Оперативни програми;
 да се ползват ниско лихвени кредити за инвестиционни разходи;
 да се обърне сериозно внимание върху прилагането на Наредбата за рекламна дейност, с цел повишаване приходите от рекламна дейност;
 да се търси публично-частното партньорство за реализирането на обществено значими проекти, като например изграждане на паркинги;
 да се преразгледат договорите за наеми, да се провеждат търгове при отдаване под наем и продажба на общинска собственост;
 да бъдат приложени мерки за повишаване събираемостта на приходите от местни данъци, такси и неданъчни приходи, за оптимизиране на разходите и повишаване на контролната дейност.

Приоритети в разходната част на бюджета:
– Разширение на депото за твърди битови отпадъци. Въпреки обещаното финансиране за изграждане на 2-ра клетка за ТБО, трябва да се вземат бързи мерки свързани със създаването на Регионално сдружение на общините и съставяне на Регионална програма за управление на отпадъците, без които разширението на депото няма да се осъществи.
– Предвиждане на достатъчно средства за лятната подръжка на улиците, имайки предвид последиците от снеготопенето и пролетните дъждове особенно сега, когато градът е разкопан заради проекта за подмяна на ВиК мрежата;
– Поетапно изграждане на видеонаблюдение на детските площадки, паркове и градини;
– Подновяване на напълно амортизираното оборудване в детските ясли и градини;
– Осигуряване на средства за спешен ремонт и обновяване на училищните спортни зали и спортни площадки;
– Закупуване на жилища от различни строителни фирми, което ще бъде в изпълнение на приетата от Общинския съвет жилищна програма и ще има ефект на подпомагане на изпадналите в криза строителни фирми в общината;
– Реална оптимизация на структурите на бюджетна издръжка, с цел повишаване доходите на служителите;
– Да бъдат изградени предвидените светофари на кръстовището до Томбул джамия и кръстовището на бул.Велики Преслав и Вл.Въстание;
– Да се потърсят възможности за регулиране на движението на друго опасно кръстовище – на Ришки проход и Вл.Въстание, като изграждане на кръгово движение;
– Подмяна и поставяне на нови указателни табели за изход към София, Варна, Бургас;

Указателни табели от Шумен

ЧЕСТИТА НОВА 2010 ГОДИНА!

Нека да е мирна и добра!

 

ИМА ЛИ ОБЩИНА ШУМЕН АНТИКРИЗИСНИ МЕРКИ?

svilen2009На предстоящата сесия Общински съвет – Шумен ще разгледа отчета за изпълнение на бюджета към първото шестмесечие на 2009г. Анализа на финансовите данни от 2008г. и първите 6 месеца на 2009, както и ежедневната информация относно развитието на световната икономическа криза, са напълно достатъчни за поставянето на най-важните проблеми днес и очакванията за икономическото развитие в бъдеще. Макари позакъснели, много е важно да се вземат адекватни мерки срещу разрастването на кризата и отражението й върху бизнеса и доходите на хората в Шумен. Сега е момента да се покажат силните и слабите страни в управлението на общината.
Още един анализ на Института за пазарна окономика(ИПИ), който излезе само преди седмица, на тема какви са условията за правене на бизнес в 28 областни градове в България. Изследването се прави за първи път в България, като резултатите в него са на база допитвания до бизнеса и общините, и се отнася за 2008г. В общата оценка Шумен се намира на 15 място, след Благоевград и преди Монтана, Ямбол, като основните индекси по които са оценявани областите са: местни данъци, местни такси, електронно управление, административни услуги и корупция. Според изследването най-добрата позиция на Шумен е в областа на корупцията, където е на 6-то място от 28-те града, въпреки притеснителното 12-то място в подточката: „Нерегламентирани плащания от страна на фирмите/подкупи”. Най-лошите позиции на Шумен са съответно – ниво на местни данъци – 26-то място и местни такси – 21-во място (за повече информация: http://www.ime.bg).
В отчета за изпълнението на бюджета към 30.06.2009г., който ще бъде разгледан на предстоящия Общински съвет ясно се вижда, че в структурата на приходите половината са с държавен произход, другата половина са от местните данъци и такси, а приходите от продажби на общински терени и имоти са минимални. Най-голяма част от разходите пък заемат разходите за заплати, издръжка и капиталовите разходи.
Относно приходите, на всички вече трябва да е пределно ясно, че от тук нататък ще става все по-лошо. Липсата на продажби на общински имоти, липсата на сделки по придобиване и прехвърляне на имоти вече няма да запълват онази голяма дупка в общинския бюджет. Това от своя страна трябва да повлияе върху политиката за разходи на общината. Въпреки този факт, който не се отрича от общинска администрация, общината продължава да работи по проекти, които не са икономически доказани и финансово обезпечени. Продължават да се изграждат и правят ремонти на паркове и градини, междублокови пространства, строеж на 2 жилищни сгради в момент когато Шумен е пълен с недовършени кооперации. Дори след като последният проект беше обявен за спрян, поради липса на средства, процедурата за избор на изпълнител продължава, което означава, че все пак той рано или късно ще бъде осъществен. Нищо не се прави и за оптимизиране на административните разходи и издръжка. Воденето на такъв вид политика, може да бъде обяснена единствено с изборите за местна власт след 2 години. Нищо друго не може да аргументира, харченето и наливането на пари в неща, които хората в Шумен не са виждали от години, но без икономическа изгода от тях. Още един пример за такъв разход е и новогодишното осветление закупено през декември 2008г. от Община Шумен за 100 000лв. А все пак сме в криза!
А кризата предполага, по прагматичен подход, непопулярни мерки и свиване на точно тези разходи, които не са от най-належащите. Например, детските ясли и градини спешно се нуждаят от ремонт, а децата ни прекарват много повече време там от колкото в реновираната до блока детска площадка. Ако толкова много Общината иска да има нови жилища, то нека поне да закупи отделни апартаменти от съществуващите недовършени жилищни сгради. По този начин ще се помогне на много инвеститори да завършат проектите си, собствениците на другите закупени от тези сгради апартаменти ще могат да влязат във владение, и това ще се отрази изключително благоприятно на най-ударения сектор от кризата- строителството. Високите местни данъци и такси в никакъв случай не правят по-лесен живота на данъкоплатците в общината. Подхода за тяхното формиране не трябва да е само с цел напълване на общинската хазна. Именно тези инструменти са връзката между Общинска администрация и предприемачи, ивеститори, жители. Тяхната икономическа дейност зависи в голяма степен и от нивата на местните налози. А в свободната пазарна иконимка всеки търси на-доброто място за живеене и работа.
За съжаление трябва да се отбележи, че в отчета не са посочени конкретни антикризисни мерки и мероприятия. Позоваването на Антикризисна програма, която е неясна за обществото в своята същност, не може да даде представа за начините по-който Община Шумен, ще реагира на процесите свързани с увеличение на безработицата, стагнацията, дефлацията, естествено в рамките на нейните правомощия. А задълбочения анализ показва, че бюджета на общината няма да издържи до края на годината, приходите в бюджета са далеч под очакванията, и че разходите вървят изпреварващо на приходите.
Тези данни очертават възможните пътища пред общината в момент на криза, която, както казват всички анализатори, тепърва ще се засилва. Единият е досегашния, а именно приоритетно изграждане на обекти, които биха имали значение единствено за спечалването на следващите местни избори, които пък са за сметка на високите местни данъци и такси плащани от данъкоплатците. Другият, е пътя на решаване на проблемите с цел смекчаване ефекта на кризата, пътят на свиване на разходите на общината, оптимизиране на общинските структури и предприятия,подобряване на бизнес средата, намаляване на местните данъци и такси, преразглеждане и преоценка значимостта на започнатите проекти.

Свилен Вълканов
Регионален координатор на ДСБ,
Общински съветник в ОС-Шумен / 2003-2007г./

27.07.2009г.
Гр.Шумен

Време е да им бием шута!!!

pic1Предизборните кампании започнаха! 

Битката с „триглавата ламя“ също!

Идва времето в което ще изритаме от управлението Станишев, Доган и Сакскобурготски!

И ще го направим в името на …

СИЛНА БЪЛГАРИЯ В ОБЕДИНЕНА ЕВРОПА !

Виж това: http://www.vremee.org

Десните в Шумен апелират за национално обединение

 thumb_8710_11Лидерите на местните структури настояват за общо явяване на изборите за национален и европарламент

автор: Недка ТУНЕВА, в-к „Топновини“

 

Лидерите на десните партии в Шумен декларираха желание за обединение на национално ниво, слагайки подписи под обръщение, което ще бъде изпратено до националните ръководства на Съюза на демократичните сили, Демократи за силна България, Българска нова демокрация, Съюз на свободните демократи и БДС „Радикали“.
„Подписвайки този документ ние ясно изразяваме нашето желание да има единна десница, която да се яви на изборите и хората да имат алтернатива, за която да гласуват“, заяви Свилен Вълканов – областен координатор на ДСБ. Според водачите на десните партии и партиите от център дясно единните действия в общ политически блок ще осигурят победата на предстоящите избори за национален и европейски парламент. Общинският председател на СДС Галин Терзийски застана зад идеята за трайно обединение и припомни, че десните партии в Шумен отдавна са доказали, че могат да работят заедно, в името на общите приоритети за развитие на страната. „Нека към това обединение се присъединят всички партии и политически формации, които смятат за необходим нов курс на управление“, призова Методи Върбанов, областен лидер на БНД.
Представителите на местните структури на партиите – Галин Терзийски, Свилен Вълканов, доц. д-р Методи Върбанов и Андрей Соколов бяха категорични, че списъкът от десни партии не е окончателен и изразиха надежда, че поне още 5 формации ще подкрепят подписания документ.
Според местните лидери, дясно управление на страната през следващите четири години ще бъде постигнато единствено с общи сили, а актът на подписване на обръщението за обединение е знак, че структурите по места са готови да работят заедно.

Снимка: Лидерите на пет десни партии положиха подписи под обръщението за обединение и застанаха зад идеята „По-добре заедно, отколкото поотделно“

ДСБ:“До началото на март обединението в дясно трябва да е факт“

Източник: Dariknews.net

Очаквам до началото на месец март обединението в дясно, вече да е факт, това каза по време на пресконференция в Шумен зам. – председателят на ДСБ Екатерина Михайлова. На пресконференцията присъстваха още и депутатите ген. Атанас Атанасов и Евдокия Манева. В момента сме в етап на преговори с другите партии. Важно е на изборите да се даде алтернатива на досегашното управление, въпроса чийто отговор ще се търси на изборите е кой ще даде ясна перспектива за развитието на България в условията на икономическа криза, каза още г-жа Михайлова.

По думите й най-разумно ще е изборите за европейски и български парламент да се проведат в един ден, защото това ще доведе и до по-голяма избирателна активност. „Не виждам воля в тройната коалиция да се предприемат действия, за да се прекрати купуването на гласове”, заяви Екатерина Михайлова. Тя припомни, че ДСБ са направили предложение за промяна в изборното законодателство, според които купуването на гласове да се наказва със затвор до 10 год. И глоба от 100 000 лв., както и отнемане на гласове за политическа партия, за която се докаже, че е купувала гласове.

Цялата власт в България в момента се контролира от бившата комунистическа партия, каза ген. Атанасов. Според него: „Не е логично тези, които правят корупцията да се борят с нея”. По думите му управляващите не правят нищо, за да се преборят с корупцията в страната.

Днес внесохме предложение за промени в Закона за конфликт на интереси, според което до 1 март трябва да бъдат подадени декларациите на лицата, които трябва да заявят опасностите за конфликт на интереси при вземане на решения в различните части на властта, допълни г-жа Михайлова.„ДСБ настоява този законопроект да бъде приет в най-кратки срокове”, каза още зам. – председателят на тъмно сините.

СРЕЩА-ДИСКУСИЯ „КРИЗАТА В БЪЛГАРИЯ“

ЗАПОВЯДАЙТЕ НА СРЕЩА-РАЗГОВОР НА ТЕМА

„КРИЗАТА В БЪЛГАРИЯ”

Елате и задайте вашите въпроси свързани с безработицата, финансовата криза, корупцията, кризата с газта, отношенията с Русия и ЕС, АЕЦ-Козлодуй, АЕЦ-Белене, екологичните проблеми, алтернативата и бъдещето на България!

 

с участието на народните представители на

„ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ”

ЕКАТЕРИНА МИХАЙЛОВА, ГЕН.АТАНАС АТАНАСОВ, ЕВДОКИЯ МАНЕВА

Дата: 06.02.2009г./петък/, час: 18.00ч.

място: зала „Форум” на х-л Шумен

По инициатива на ДСБ-Шумен